Πα. Απρ 26th, 2024

Το ταχυδρομικό μονοπάτι

Διαδρομή: Άγιος Χαράλαμπος- Κυψέλη – Άγιοι Θεόδωροι – Κουνουπίτσα – Κάτω Μούσκα – Μακρύλογγος – Καμμένη Χώρα.
Διάρκεια διαδρομής: 6 ώρες.
Σύντομη περιγραφή: Το μονοπάτι ξεκινάει στο χωματόδρομο που ξεκινάει δεξιά από τον Άγιο Χαράλαμπο, που είναι στο χωριό που η παλαιά του ονομασία ήταν Βρωμολίμνη.Πρόκειται για το μεγαλύτερο του “ταχυδρομικού μονοπατιούπου περιγράφει στο 1957 στο βιβλίο του ο Τάκης Ακρίτας . Ο ταχυδρόμος ξεκινούσε από την Λουτρόπολη των Μεθάνων το πρωί και από το μονοπάτι που αρχίζει από τον Άγιο Χαράλαμπο ανηφόριζε προς την Κυψέλη. Στη συνέχεια πήγαινε στους Αγίους Θεοδώρους, μετά στην Κουνουπίτσα, στην Κάτω Μούσκα, στην Άνω Μούσκα, στην Καμμένη Χώρα, στο Βαθύ και κατέληγε στο Μεγαλοχώρι. Το επόμενο πρωί έπαιρνε το μονοπάτι προς τα Δριτσέϊκα και ολοκλήρωνε την αποστολή του επιστρέφοντας στην Λουτρόπολη. Το μονοπάτι, σήμερα στο μεγαλύτερο μέρος του, έχει γίνει ασφαλτόδρομος, αλλά υπάρχουν μεγάλα τμήματα από καλντερίμια και χωματοδρόμο που μπορεί κανείς σε συνδυασμό να τα περπατήσει.
Η διαδρομή ξεκινάε από τα Μέθανα και βγαίνοντας από το λιμάνι ακολουθούμε τον παραλιακό δρόμο προς τα δεξιά. Στο δρόμο της Αγίας Παρασκευής κάνουμε αριστερά και ανηφορίζουμε στον ασφαλτόδρομο. Με μία μικρή παράκαμψη στα δεξιά, ο δρόμος συνεχίζεται και συναντάμε την εκκλησία της Αγίας Παρασκευής. Έχοντας πάντα το ρέμα στα δεξιά μας, στα 500 μέτρα, βλέπουμε στα αριστερά μας την εκκλησία του Αγίου Χαράλαμπους. Ακριβώς στον μαντρότοιο αρχίζει το ταχυδρομικό μονοπάτι, που σε βγάζει στην Κυψέλη. Ακολουθούμε την διαδρομή, που άλλοτε την δείχνουν τα κόκκινα σημάδια σε εμφανή σημεία και άλλοτε με ξύλινες ταμπέλες.
Δεκάτη Διαδρομή: Λουτρόπολη – Θρονί – Άγιος Παντελεήμονας – Παναγίτσα.
Διάρκεια διαδρομής: 2 ώρες.
Σύντομη περιγραφή: Η διαδρομή ξεκινάει από την Λουτρόπολη, από το γραφικό Νησάκι, όπου υπάρχουν κτίσματα από αρχαίο φρούριο, αλλά δεν έχουν ακόμα ερευνηθεί. Ακολουθώντας το δρόμο βρίσκουμε την τρίτη παράλληλο. Στην οδό Αγίας Τριάδας, στρίβουμε αριστερά και προχωράμε προς τον οικισμό Δριτσέϊκα, που τον βλέπουμε στο ύψωμα απέναντι μας, σε απόσταση περίπου 2 χιλιομέτρων. Όταν φτάνουμε στα Δριτσέϊκα κατευθυνόμαστε προς το Θρονί.Στο τελευταίο σπίτι του οικισμού, στρίβουμε δεξιά στο δρόμο. Στα 150 μ. υπάρχει ταμπέλα που δείχνει που είναι ο Πύργος, του 4ου αιώνα π.Χ. Εκεί υπάρχει ο καλοδιατηρημένος αρχαίος πύργος κοντά στο νεκροταφείο του Αγ. Γεωργίου. Η περιοχή Θρονί, πήρε το όνομα, από τον αρχαίο θρόνο από τραχύτη που βρέθηκε στην μικρή πεδιάδα. Μετά το θρονί ακολουθούμε τον ασφαλτοστρωμένο δρόμο και αριστερά μας βλέπουμε το εκκλησάκι του Αγίου Παντελεήμονα. Σε 50 μ. στα δεξιά μας βλέπουμε ίχνη αρχαίου πολιτισμού. Συνεχίζουμε στον χωματόδρομο, έχοντας αριστερά τις κεραίες της κινητής τηλεφωνίας και δεξιά μας το μαντρί. Αρχίζουμε να κατηφορίζουμε και μετά από 30΄δρόμο, μέσα από πεζούλια, φθάνουμε στην Παναγίτσα.
Ενδεκάτη Διαδρομή: Άνω Φανάρι – Μεσαιωνικό Κάστρο
Διάρκεια διαδρομής: 30΄
Σύντομη περιγραφή: Η διαδρομή ξεκινάει από το μικρό εκκλησάκι στην είσοδο του χωριού Άνω Φανάρι. Ακολουθούμε το πλακόστρωτο σοκάκι και συναντάμε την οδό “Πεσόντων Δελή Στρίβουμε δεξιά και ανηφορίζουμε προς το Κάστρο, έχοντας στα δεξιά μας την θάλασσα. Το 1467 ο Stefano Magno αναφέρει ότι το κάστρο του Φαναρίου είναι κατεστραμμένο και είναι υπό την κατοχή των Τούρκων, ενώ E. Dodwell αναφέρει ότι στο χωριό Φανάρι υπάρχουν ερείπια αρχαίας τειχισμένης πόλης, τρεις κατεστραμμένες εκκλησίες, δύο βωοί και άλλα αρχαία λείψανα. Ιστορικές πηγές μαρτυρούν ότι το 1456, δύο Έλληνες άρχοντες ζήτησαν από την Βενετία να τους παραδώσουν τέσσερα κάστρα, μεταξύ αυτών και το Κάστρο του Φαναρίου. Εξάλλου, ο K. Gebauer , το 1938, επισημαίνει ότι είναι ελληνιστικό οχυρό, αλλά πιο πρόσφατα, το 1969, ο A. Bon, το χρονολογεί ως Κάστρο του 14ου αιώνα. Το Κάστρο βρίσκεται κτισμένο στο υψηλότερο σημείο του ορεινού όγκου και προφανώς από το σημείο ελεγχόταν όλος ο κόλπος της Επιδαύρου, ωστόσο λειτουργούσε και ως σταθμός ανεφοδιασμού και ελέγχου των διερχομένων από το μοναδικό μονοπάτι που ένωνε την Επίδαυρο και το Ναύπλιο με την Τροιζήνα και τα Μέθανα. Το Κάστρο εκτείνεται σε έκταση 6 στρεμμάτων και το μήκος του είναι 100 μ. ενώ το πλάτος του είναι 35 μ. Μέσα στο Κάστρο υπάρχουν ίχνη κτισμάτων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.