Δε. Οκτ 14th, 2019

Ευάγγελος Γ. Μαλτέζος: Επιτυχημένος δήμαρχος και εφοπλιστής

Απεβίωσε ο εφοπλιστής Ευάγγελος Μαλτέζος του Γεωργίου, ο οποίος διατέλεσε δήμαρχος της Λουτροπόλεως Μεθάνων από το 1975 μέχρι και το 1982. Ο Ε. Μαλτέζος γεννήθηκε το 1935 και άφησε την τελευταία του πνοή την Παρασκευή 15 Ιουνίου 2019, ύστερα από πολύμηνη νοσηλεία στο εξωτερικό. Η κηδεία του θα γίνει την Τετάρτη 19 Ιουνίου στις 11 π.μ. στην Εκάλη και η ταφή θα γίνει στο Νεκροταφείο του Αγίου Γεωργίου στα Δριτσέϊκα Μεθάνων.
Εξελέγη δήμαρχος της Λουτροπόλεως Μεθάνων στις 6 Απριλίου 1975, όταν η δημοτική παράταξη «Ενότης – Πρόοδος» συγκέντρωσε 553 ψήφους με ποσοστό επιτυχίας 66,59% και έβγαλε 6 έδρες, ενώ ο συνυποψήφιος του Περικλής Σκούρτης, με το συνδυασμό «Προοδευτική Ένωσις Νέων» πήρε 278 ψήφους και σε ποσοστό 35,50% και έβγαλε 3 έδρες.
Στις επόμενες δημοτικές εκλογές που έγιναν το 1978, η «Ενότης – Πρόοδος» του Ευάγγελου Μαλτέζου πήρε 828 ψήφους, με ποσοστό 100%. Δημοτικοί σύμβουλοι εξελέγησαν οι Μερκούρης Νικόλαος, Παπαϊωάννου Απόστολος, Κόλλιας Βασίλειος, Λαζάρου Δημήτριος, Λαζάρου Παναγιώτης, Μερκούρης Δημήτριος, Τριανταφύλλου Βασίλειος, Παπασπύρου Αθανάσιος και Παναγιώτης Κασιμάτης.
Στη διάρκεια της θητείας του, ο Ευάγγελος Μαλτέζος απαλλοτρίωσε και κατασκεύασε το Δημοτικό Γήπεδο Μεθάνων, διαμόρφωσε την παραλία της Λουτρόπολης, ενώ διαμόρφωσε την Μαρίνα και τον περιβάλλοντα χώρο, κατασκεύασε το Δημαρχείο Μεθάνων, καθώς επίσης το Τουριστικό Κέντρο Νησάκι και την οργανωμένη πλαζ.
Αλλά και ως ιδιώτης, κατασκεύασε το ξενοδοχείο «ΣΑΡΩΝΙΣ» και αργότερα αξιοποίησε και άλλα ιδιόκτητα ακίνητα, ενώ προέβη και σε αγορά και άλλων οικοπέδων, αλλά και του ξενοδοχείου «ΓΚΙΩΝΗΣ».
Ο Ευάγγελος Μαλτέζος σπούδασε πολιτικός μηχανικός στο Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο, ενώ στο χρονικό διάστημα που φοιτούσε το ΕΜΠ εργαζόταν παράλληλα σε τεχνική κατασκευαστική εταιρία. Το 1963 ανέλαβε «ανεξάρτητον επαγγελματικήν δραστηριότητα ως πολιτικός μηχανικός, αναλμβάνων τεχνικά έργα, ιδιωτικά και του δημοσίου».
Νυμφεύθηκε την Μαρία Πατάκη με την οποία απόκτησε ένα γιο τον Γιώργο.
Το 1969 άρχισε την δραστηριότητα του στη ναυτιλία και το 1972 ίδρυσε την ναυτιλιακή εταιρία Blue Line Shipping Co SA. Διαδοχικά τα γραφεία της εταιρίας ήταν στον Πειραιά, στην Αθήνα και στο Μαρούσι. Το 1981 – 1982 , όντας δήμαρχος Λουτροπόλεως Μεθάνων, διαχειριζόταν συνολικά εννεά πλοία, ενώ απασχολούσε στα γραφεία της 20 άτομα και στα πλοία της 208 ναυτικούς, από τους οποίους οι 130 Έλληνες και οι 78 αλλοδαποί. Το συνολικό τονάζ της εταιρίας του τότε ανερχόταν σε 85.000 τόνους γκρος ή 46.824 dwt.
Το 1982, οι προοπτικές της εταιρίας, σύμφωνα με τον ίδιο ήταν «η ανανέωσις του υπάρχοντος στόλου, με νεώτερα σκάφη πολλαπλής χρήσεως, χωρίς όμως ταυτόγχρονη αύξηση του αριθμού των σκαφών αυτών». «Σχετικώς με την ένταξη της Ελλάδος στην ΕΟΚ και τους αντικτύπους αυτής της εντάξεως εις την ελληνικήν εμπορικήν ναυτιλίαν» ο Ε. Μαλτέζος υποστήριζε ότι «βραχυπροθέσμως η ένταξη δεν θα βοηθήσει τας ναυτιλιακάς επιχειρήσεις» και προσέθετε: «Μακροπροθέσμως ελεγχόμενο το πρόβλημα και υπό την προυπόθεσιν ότι θα ληφθούν ορισμένα προστατευτικά μέτρα δια τους εθνικούς στόλους, είναι δυνατόν η ελληνική ναυτιλία να ωφεληθή επωφελούμενη των ενιαίων προστατευτικών μέτρων της ΕΟΚ». Επίσης, «εν σχέσει με την ιδιωτική πρωτοβουλία στα πλαίσια του διεθνούς ανταγωνισμού», ο Ε. Μαλτέζος επεσήμανε ότι «τα μέχρι σήμερον αποτελέσματα έχουν δείξει ότι αυτά είναι ανεπαρκή δια τηςν ανάπτυξιν της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας, απαιτούνται δε ορισμένοι θεσμικαί μεταβολαί εις τον μέλλον, σχετικώς με τα κρατούσας συνθήκαν εις τα πληρώματα , ειτς τα γενικάς χρηματοδοτήσεις, εις την προστασία του εθνικού στόλου μέσω της ΕΟΚ κλπ». Τέλος προσέθετε ότι «τα ελληνικά σκάφη δεν τυγχάνουν ουδεμιάς προνομιακής μεταχειρίσεως. Εις τον διεθνή ναυτιλιακό στίβο επιβάλλονται λόγω ικανότητος και μόνον των πληρωμάτων, των διοικητικών στελεχών και των επιχειρηματιών πλοιοκτητών, η στενή συνεργασία των οποίων έχει οδηγήσει την ελληνική εμπορική ναυτιλία να είναι η πρώτη ναυτιλία στον κόσμο».
ΣΥΝΤΟΜΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
Σήμερα η ναυτιλιακή εταιρία του Ε. Μαλτέζουν διαθέτει εμπειρία πάνω από 40 χρόνια και ονομάζεται HELLENIC STAR, η οποία ειδικεύεται στην διαχείριση πλοίων μεγάλων, απασχολεί περισσότερα από 25 άτομα με βάση στην ξηρά και 130 ναυτικούς στα πλοία υπό τη διοίκησή της. HELLENIC STAR λειτουργεί με αυστηρά πρότυπα ασφαλείας και ποιότητας και είναι πιστοποιημένη από την SMC και το ISSC.

1969
Ο Ε. Μαλτέζος, ιδρύει την εταιρεία στον Παναμά με την επωνυμία BLUE LINE SHIPPING και δημιουργεί τις δραστηριότητές μας στην Αθήνα σύμφωνα με το νόμο 89/67.
Θα αποκτήσει το πρώτο σκάφος M / V «CAPETAN GIORGIS», ένα πλοίο μεταφορικής ικανότητας 8.775 τόνων, που χτίστηκε το 1950 στην Eriksbergs Shipyard στη Νορβηγία.
1975
Αγοράζει το M / V «THERMAIKOS GULF» ένα 16.543 DWT Handy Side Bulk Carrier από την Minami Nipon στην Ιαπωνία και το Handyside M / V «LACONICOS GULF», 24.310 DWT.
1977
Ο συνολικός στόλος υπό τη διαχείριση μας αυξήθηκε σε συνολικά 7 σκάφη.
1995
Απόκτησε το πρώτο πλοίο Panamax, το M / V «CAPETAN GIORGIS I», 62.503 DWT Gearless Bulk Carrier που κατασκευάστηκε το 1977 στην Mitsui Shipyard JPN.
1986
Η Εταιρεία μετονομάστηκε σε ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ S.A.
1997
Απόκτησε το πρώτο σκάφος Handymax, το M / V «SEA PRINCESS», ένα 48.255 DWT, που κατασκευάστηκε στην Shipyard Tsuneishi στην Ιαπωνία.
Επίσης, απόκτησε en-block τρία πλοία Panamax, δηλαδή M / V SEA PRIDE, M / V SEA BIRD και M / V SEA CHARM. Ο συνολικός στόλος Panamax υπό τη διοίκησή του φτάνει σε 4 σκάφη.
2000
Ο αριθμός του στόλου φθάνει σε 12 σκάφη, αποτελούμενα από 6 σκάφη Handysize, 2 Handymax και 4 σκάφη Panamax.
2006
Άρχισε να κατασκευάζει δύο SUPRAMAX 2×57.000 DWT στα ναυπηγεία Quingshan Shipyard στην Κίνα.
2007
Έκλεισε συμφωνία για την κατασκευή 3 πλοίων x 34.000 DWT σκάφη. Η παραγγελία ακυρώθηκε αμέσως μετά την πτώχευση της εταιρίας τακτικών γραμμών της Κορέας, στην οποία είχαν ναυλωθεί με 19.000 δολάρια την ημέρα.
2012
Πωλήθηκαν πλοία που θεωρήθηκαν ότι είναι γερασμένα.
2013
Αγόρασε ένα πλοία τύπου Panamax, το M / V «CAPETAN GIORGIS», χωρητικότητας 76.447 DWT, που κατασκευάστηκε το 2005 στο ναυπηγείο Tsuneishi στην Ιαπωνία. Επίσης, αγορ M / V «SEA MELODY I» 76,015 DWT, που κατασκευάστηκε το 2002 στην ναυπηγική Tsuneishi Ιαπωνία.
Επίσης, αγοράσθηκε το M / V «SEA CHARM» 76,015 DWT, που κατασκευάστηκε το 2003 στο ναυπηγείο Tsuneishi στην Ιαπωνία .